Suplementy dla seniorów – Zadbaj o swoich najbliższych

Seniorzy po 65 roku życiaSeniorzy po 65 roku życia

Starzejący się organizm wymaga od nas wsparcia. Tym większego, im bardziej go zaniedbaliśmy przez wcześniejsze lata. Osoby po 65 r. życia powinny dbać o siebie w szczególny sposób, ponieważ różnego rodzaju niedobory i niewłaściwy styl życia odbije się na nich wyjątkowo mocno – w postaci złego samopoczucia i chorób.

Osłabienie procesów trawiennych i spowolnienie metabolizmu sprawia, że przyswajalność witamin i składników mineralnych w tym wieku jest ograniczona. Obok zdrowej diety z pomocą przychodzą również suplementy. Jak z nich korzystać?

Witaminy dla seniorów. Czego szukać na etykietach?

Seniorzy powinni codziennie przyjmować skoncentrowany suplement, zawierający pełne spektrum witamin i składników mineralnych. Jeśli dieta jest szczególnie uboga, składa się głównie z przetworzonej mąki (białe pieczywo, biały ryż, makarony), ziemniaków, mięsa i słodkości, a mało w niej warzyw, owoców, pełnego ziarna, można rozważyć przyjmowanie większej dawki. Najlepiej porozmawiać o tym z lekarzem.

Suplement powinien być bogaty w witaminę C (zwalcza wolne rodniki), witaminę A (wpływa na wzrok), witaminę E (nawilża skórę, regeneruje ją i wygładza), witaminę D, luteinę, witaminy z grupy B, żelazo, wapń, magnez, zdrowe tłuszcze DHA, omega-3 i omega-6. W aptekach nie brakuje preparatów o takim składzie.

Sprawdź suplementy i witaminy dla seniorów dostępne w e-Ziko!

Nie tylko suplementy!

Wypracowane przez lata nawyki ciężko jest zmienić, ale warto próbować. Trzeba pamiętać, że większość Polaków umiera z powodu chorób układu krążenia (m.in. zawały, miażdżyce), które fundujemy sobie na własne życzenie przez niewłaściwe odżywianie i brak sportów.

Na drugim miejscu w rankingu zabójców są nowotwory, wśród których również są takie, którym dzięki odpowiedniej profilaktykę można zapobiec. Warto więc nakłaniać bliskie osoby do zmiany stylu życia – każdy, nawet maleńki krok, jest bardzo ważny. Ograniczenie soli, ksylitol zamiast cukru, przyjemność z codziennych spacerów, unikanie konserw i produktów bardzo przetworzonych, próbowanie nowych smaków – wszystko to wpłynie na zdrowie.

Aktywność na emeryturze

Po 65 roku życia nie trzeba zostawać w domu, przed telewizorem i zastawionym stołem. I nie mówimy tutaj tylko o wysiłku fizycznym, spacerach i innych sportach, ale również szeroko pojętej aktywności umysłowej. Pomoc przy wnukach, dodatkowe zajęcia (np. z ceramiki, malowania obrazów, muzyki), czytanie książek, podróżowanie na ile zdrowie pozwala, nawet po najbliższej okolicy – to sposoby na aktywne spędzanie czasu, które zaprocentuje dłuższym i bardziej satysfakcjonującym życiem.

Słuchmed opinia