Rower górski – 27,5 czy 29 cali?

gorski rower dla senioraRowerem górskim dobrze przemieszczać się także seniorom.

Męski rower górski.

Męski rower górski to bardzo uniwersalny jednoślad. Oprócz ekstremalnych zastosowań sportowych nadaje się on również do turystyki, zabawy oraz jazdy po mieście dla seniorów. Istnieje olbrzymia liczba modeli różniących się od siebie konstrukcją, geometrią ramy czy klasą osprzętu. Zróżnicowaniu ulega także rozmiar kół.

Najpopularniejszy rower górski – 29 cali

Jak dowiedzieć się możemy z bloga sklepu rowerowego Immotion, współcześnie produkowane nowoczesne ramy rowerowe, również te w męskich modelach górskich, przystosowane są głównie do dużych kół 29-calowych. Zapewniają one dynamiczniejsze przyspieszanie, większą stabilność oraz dobrą zwrotność. Zdecydowana większość rowerów z segmentu cross country posiada ten rozmiar kół. Rowery cross country, zwane również rowerami XC to jednoślady służące do jak najszybszego pokonywania zarówno wzniesień, jak i zjazdów. Rowery te są bardzo dynamiczne i zwarte. Występują w wersjach ze sztywną ramą oraz z dwoma amortyzatorami. Sylwetka rowerzysty jest na nich sportowa, mocno pochylona i sprzyja ściganiu się w zawodach. Z tego względu często jest w nich montowany osprzęt najwyższej klasy, oferujący perfekcyjne działanie i niską wagę. Najczęściej spotykana wartość skoku amortyzatora to 100 mm. Ramy są wykonywane z aluminium oraz z włókna węglowego. Zapewnia to znaczne obniżenie wagi roweru, przydatne w sporcie, w którym liczy się każda sekunda. Najlżejsze egzemplarze z karbonową ramą potrafią osiągać wagę 8-9 kilogramów.

27,5 cala – szalej na enduro!

Męskie rowery górskie w rozmiarze 27,5 cala są często spotykane w segmencie enduro. To rowery służące głównie do szybkich zjazdów po trudnych technicznie górskich szlakach. Ich geometria powinna również pozwalać na skuteczne pokonywanie podjazdów. Rowery te posiadają w pełni amortyzowaną ramę o dużym skoku, przeważnie od 150 do 170 mm, oraz masywne koła z szerokimi oponami. Dzięki krótkiemu mostkowi oraz szerokiej kierownicy są bardzo zwrotne, co przydaje się na stromych zjazdach. Całości dopełniają mocne hydrauliczne tarczowe hamulce. Najczęściej stosowanym napędem w tej grupie rowerów są rozwiązania z jednorzędową korbą. Oferują one wystarczający zakres przełożeń, a ich budowa jest prostsza od systemów posiadających przednią przerzutkę. Producentem oferującym ciekawy wybór w tej kategorii jest amerykańska firma Specialized słynąca z innowacyjnych i bezkompromisowych rozwiązań.

Materiał zewnętrzny