Czesci do maszyn rolniczych

ForumKategoria: Testy RecenzjeCzesci do maszyn rolniczych
Agropomoc zapytał 7 lat temu

Ubiegły rok nie był ogromnie właściwy dla producentów maszyn rolniczych. Statystyki wyraźnie wskazują bowiem, że polscy rolnicy preferują bowiem używane ciągniki. Podobnie sprawa czeka w losu części do kombajnu – tu też też nowatorskie grają z wysłużonymi modelami. Powód? Wiadomo: oszczędności.

Producenci ciągników nie mogą zaliczyć zeszłego roku do ciekawych. W ewidencjach Centralnej Ewidencji Rowerów i Kierowców zaobserwowano w ostatnim toku zaledwie 12 303 nowych ciągników rolniczych. To jeszcze 13% mniej niż dwa biega temu! Niskiego tego: po raz ważny z wielu lat wartość wydanych nowych ciągników nie przekroczyła poziomu 14 000. Co ciekawe, w owym jedynym momencie wzrosła za ostatnie transakcja traktorów używanych. Plus obecne o ponad 6%: z 15 421 do 16 390 sztuk. A że nie odnosi się na ponowne dofinansowanie zakupów ciągników rolniczych ze perspektywy Unii Europejskiej, obecne w aktualnym roku tak jeszcze zaobserwujemy dalsze skoki na naszym sektorze używek.

Wartość marki

W przypadku poszukiwania części zamienne do ciągników polecamy produkty, które można nabyć w sklepie naszej marki dostrzegł w minionym roku 20% spadek sprzedaży, tymczasem nie uniemożliwiło mu to inny raz z poziomu dostrzec w swym regionu wiele nowoczesnych maszyn rolniczych: w statystykach pojawiło się 2055 traktorów tejże opinie. Tuż zbytnio nim uplasował się John Deere. W wszystkim 2015 r. na handel ciągnika tejże opinie postanowiło się aż 1874 nabywców – to wzrost o wszelkie 26%. Podium rocznej klasyfikacji producentów zamyka Zator, który wypuścił na rodzimy rynek 1658 nowych ciągników. Dwoma pilnie wybieranymi ciągnikami były zresztą maszyny właśnie obecnej instytucje: Zetor Major 80 i Proxima 90. Obecnie za podium można znaleźć maszyny rolnicze Deutz-Fahr, Kubuta, Case IH, Massey Ferguson, Claas, Valta czy Farmtrac.

Jak robi sprzedaż innych maszyn rolniczych w pojedynczych obszarach Polski? W starym roku pod bieżącym powodem przodowało woj. wielkopolskie (2051 nowych ciągników – wzrost o 13%), tuż za nim uplasowały się Mazowsze (2015 rejestracji – spadek aż o 36%) oraz Lubelszczyzna (1333 rejestracji – wzrost o 11%).

Czemu używane części do kombajnu?

Używane ciągniki radują się wśród rolników znacznie większą marką, podobnie robi podobnie sprawa z użytkowanymi grupami do kombajnów – wałami korbowymi, sprężarkami, głowicami, pompami wtryskowymi, rozrusznikami, końcówkami wylotowymi o bogatej średnicy, koszami sitowymi… Za modą używanych części do kombajnu informuje ich wartość. Badania wykazały bowiem, że koszt naprawie części maszyn stanowi 30–60% kosztów wytwarzania części nowych. Oraz zakup części a systemów odnowionych (zregenerowanych) jest dostępniejszy w możliwościach 20–40%! Nie nakazując o tym, że regeneracja istnieje jedyną z potężnych metod recyklingu wyeksploatowanych (złomowanych) organizacji i akcesoriów. Nic szczególnego, że regeneracja – proces przywracający zużytym lub złym stronom (do kombajnu także nie tylko) ich pierwsze cechy konstrukcyjne i jakościowe – awansuje na marce.

1 odpowiedzi
elka63 odpowiedział 5 lat temu

Widziałem niedawno reklamę sklepu internetowego na autobusie miejskim w dużym mieście. To musi być skuteczna reklama, a nie na forum dla seniorów. Pomijam to, że coraz częściej w takich autobusach jest internet i można już w drodze wejść na stronkę takiego sklepu. Środki komunikacji miejskiej są idealnym miejscem do ekspozycji reklamy. Autobusy, tramwaje, metro krążą po mieście wśród tłumów. Reklama jest umieszczona na zewnątrz pojazdu, na szybach i na karoserii. Znajduje się również w środku pojazdów. Na fotelach, uchwytach, monitorach LCD, na przystankach, biletomatach. Najczęściej do firmy komunikacyjnej przychodzi się z własnym wykonawcą reklamy. Mają oni odpowiednie doświadczenie i na co dzień współpracują z firmami udostępniającymi miejsc reklamowych. Jedną z firm specjalizującej się w tego typu reklamie w Polsce jest Fabryka Reklamy w Łodzi .

Twoja odpowiedź

0 + 2 =