Pomoc domowa starszym osobom.
Opiekunka do osób starszych – czym się zajmuje
W gestii opiekunki leży radzenie sobie z niezbyt przyjaznymi sytuacjami. Z pewnością niełatwe jest obchodzenie się z niedołężnymi osobami. W tej sytuacji do obowiązków należy zmiana pieluchy, czy przewijanie, a w najlepszym razie karmienie, ubieranie i mycie, które też nie należy do najprostszych czynności. Ponadto, senior powinien mieć dobrze urządzony dom, dlatego opiekunka do osób starszych musi zadbać o porządek. Czyszczenie, odkurzanie, sprzątanie, ale także zakupy oraz przygotowanie obiadu również przydaje się w tej pracy. Warto zapoznać się też z harmonogramem seniora, jeśli takowy posiada oraz lekarstwami, jeżeli je zażywa.
Często osoby potrzebujące są bardzo chore lub przechodziły w przeszłości ciężkie przypadłości jak rak lub udar. Innymi kwestiami, z którymi musi się zmierzyć osoba wyjeżdżająca za granicę do pracy jako opiekunka, to znajomość języka. Zazwyczaj wymagana jest przynajmniej komunikatywna znajomość. Ponadto, oferty zazwyczaj zawierają informacje dotyczące miejscowości, do której trzeba się udać, gabarytów posiadłości, a także czasu trwania przedsięwzięcia. Jest to najczęściej od dwóch do trzech miesięcy. Istotne są również kwestie finansowe. Szacuje się, że za jedno zlecenie opiekunka do osób starszych w Niemczech może zarobić miesięcznie od 1200 do 1600 euro. Jednak w miarę możliwości można wynegocjować także jeszcze korzystniejszą ofertę.
Jaka powinna być perfekcyjna opiekunka do osób starszych?
Doskonała opiekunka powinna mieć w sobie podstawowe cechy, które są skuteczne podczas opieki ze starszymi. Przede wszystkim należy pamiętać o wyrozumiałości i cierpliwości. Bez tego nie jest możliwe, aby zaprezentować się wystarczająco dobrze przed starszyzną. Seniorzy potrzebują dużo rozmów, zwłaszcza w sytuacji, gdy nie mają wystarczająco dużej atencji ze strony rodziny. Ponadto, wypada mieć dużo czasu. Niektóre czynności sprawiają, że trzeba się mocno wysilić. Warto wcześniej przeczytać poradniki dotyczące np. mycia osób starszych, aby zgłębić wiedzę na temat postępowania w takiej sytuacji i jak zrobić to w taki sposób, aby klient nie został zawiedziony.