Jak ocenić jakość usług w zakładzie pogrzebowym?

samochód na pogrzebNajpiękniejsze kwiaty dostaje się na swoim pogrzebie? Teraz wszystko musi być NAJ.

W obecnych czasach w dobrym tonie jest zwracanie uwagi, aby wszystko było NAJ: najlepsze, najszybsze, największe, najpiękniejsze a także – w zależności od sytuacji – najdroższe lub najtańsze. Firmy prześcigają się w podnoszeniu jakości swoich usług oraz w kontroli, czy to założenie jest realizowane. Chyba każdemu zdarzało się wypełniać ankietę określającą jakość nabytych towarów lub usług. Na podstawie tych ankiet, lub innych narzędzi służących do oceny, firmy dokonują koniecznych zmian w swoich działaniach tak, aby Klienci byli zadowoleni. Nasz klient – nasz pan.

Organizacja pogrzebu

Jest jednak taka szczególna branża, w której to przysłowie – pozornie – zdaje się jakby nie pasować, gdyż ten główny Klient traci prawo głosu. A jednak w tej właśnie branży, jak w rzadko której, nie można sobie pozwolić nawet na jedno nierozważne czy niedbałe działanie. To…branża pogrzebowa. W niej nawet najmniejszy detal musi być najwyższej jakości. Inaczej stanie się gwoździem do – nomen omen – trumny danego zakładu pogrzebowego. Nic więc dziwnego, że każda tego typu firma strzeże – jak mitologiczny Cerber – tajemnic, które sprawiają że ludzie pogrążeni w żałobie wybierają właśnie ten konkretny zakład i jego usługi pogrzebowe.

Jakość usług zakładu pogrzebowego

Tu może pojawić się pytanie „Jak ocenić jakość usług w zakładzie pogrzebowym?” Choć może na co dzień ta wiedza nie jest nam bardzo potrzebna, ale prędzej czy później nadchodzi taki dzień, kiedy trzeba dokonać wyboru firmy, która pomoże zorganizować pogrzeb bliższej lub dalszej dla nas osoby. W takich momentach doświadczamy często dużego zagubienia, a w głębi serca rodzi się rozterka. Tym bardziej, że na temat pracy w tego typu firmach krąży wiele plotek – a one, jak wiadomo, rodzą się z nieznajomości rzeczy. Tymczasem wystarczy wiedzieć, na co zwrócić uwagę przy ocenie zakładu pogrzebowego, aby – gdy nadejdzie ten smutny moment – dokonać właściwego wyboru i uczynić to w sposób możliwie najbardziej spokojny.

blank

Na pogrzebie liczą się detale, na które zwraca uwaga rodzina i przyjaciele.

Usługi pogrzebowe całodobowe

Argument społecznego dowodu słuszności jest nadal jednym z najchętniej stosowanych. Korzystamy z niego, nawet nieświadomie, gdy dokonujemy wyboru kierując się zdaniem rodziny, przyjaciół, znajomych z nadzieją, że zaufanie jakim obdarzamy dany zakład pogrzebowy, nie zostanie zawiedzione. Pierwszą myśl warto zweryfikować. Najlepiej uczynić to podczas rozmowy telefonicznej, odczytując ważne informacje z nie tylko z wypowiedzianych słów. Dużą rolę odgrywa ton głosu, cierpliwość, gotowość do odpowiedzi na różne pytania oraz dyspozycyjność – nawet w nocy.

Zakład pogrzebowy powinien bowiem być gotowy do świadczenia usług pogrzebowych przez całą dobę i to na stosunkowo dużym obszarze. Tak, jak czyni to jeden z największych zakładów pogrzebowych w Warszawie „Cerber” www.pogrzeby-cerber.pl. Pracownicy tej firmy są w stanie dotrzeć nie tylko w dowolne miejsce Stolicy, ale także do takich miast i miejscowości, jak Antoninów, Dawidy, Grójec, Magdalenka, Marki, Michałowice, Nadarzyn, Pęcice, Piaseczno, Pruszków, Raszyn, Rybie, Sękocin, Tarczyn, Wołomin oraz Zielonka.

Kolejnym kryterium, po którym można ocenić wysoką jakość usług pogrzebowych świadczonych przez dany zakład pogrzebowy, jest ich ilość i różnorodność. Dzięki temu oszczędza się czas, a w wielu przypadkach także pieniądze – zwłaszcza, gdy wiele usług znajduje się w podstawowym pakiecie. Warto też zwrócić uwagę na to, czy zakład posiada własną chłodnię. Nie bez znaczenia jest też tabor samochodowy. Mówiąc prosto: jeśli wśród karawanów znajdują się także te najbardziej eleganckie to oznacza to, że firma taka stara się o to, aby ostatnia droga była przebiegła nie tylko sprawnie, ale i elegancko. Dla przykładu – zakład pogrzebowy Cerber z Warszawy wykorzystuje takie karawany jak Jaguar XF Grand Aurora Pilato czy Mercedes W 212 Toska Pilato.

Piękno tkwi w różnorodności. Stąd, oprócz powyższych kryteriów oceniania jakości usług w zakładzie pogrzebowym, każdy ma swoje własne. Warto mówić o swoich oczekiwaniach. W końcu, wbrew pozorom, właśnie w tej branży to Klient (najczęściej w osobie kogoś z rodziny) ma głos, który najbardziej się liczy.