Ćwiczenia dla seniorów

ćwiczący seniorĆwiczenia dla seniorów nie mogą być zbyt obciążające.

Wygospodarowanie czasu na sport powinny znaleźć nie tylko młode osoby, którym marzy się nienaganna sylwetka. Osoby starsze również powinny poświęcać czas na ćwiczenia. Dzięki nim znacząco poprawić może się nasza odporność, sprawność i samopoczucie. Od razu zaznaczamy, że nie mówimy o ciężkich treningach, które wymagają od nas sporej kondycji. Wręcz przeciwnie. Mówimy tutaj o umiarkowanym wysiłku, który możemy podejmować w grupie lub samemu.

Jaka aktywność fizyczna jest polecana seniorom?

Tak naprawdę tych pomysłów jest sporo. Przede wszystkim sami nie możemy wybierać nic ponad swój stan, aby treningi nie kojarzyły nam się z czymś złym. Stracimy szybko motywację i chęć podejmowania wykonywania ćwiczeń. Warto zatem wybrać z poniższej listy te propozycje, które będą nam sprawiały najwięcej radości.

Taniec dla seniorów nie tylko w sanatorium

A pierwszą z nich jest taniec. Niezależnie od tego jaką formę tańca lubimy możemy już mówić o aktywności fizycznej. Ale przecież na tym się to nie kończy. To również znakomita rozrywka. Możliwość spotkania wielu ciekawych osób. Choć należy zaznaczyć, że przecież nie zawsze musimy mieć partnerkę czy partnera, by móc tańczyć. Ulubione piosenki sprawią, że będziemy czerpać sporo radości z tańca.

Spacer idealny dla seniora

Wśród seniorów popularne są także spacery. W tym przypadku warto zadbać o odpowiednie obuwie. Tutaj również możemy zabierać swoich znajomych na przechadzki. Nikt nie zabrania rozmowy nawet jeśli podwyższamy tempo lub też zmieniamy spacery na nordic walking. Co mogą dać nam same spacery? Przede wszystkim dotleniamy swój organizm. Osoby starsze często siedzą zamknięte w swoich mieszkaniach. Nie warto się w nich zamykać. Spacery poprawią nasze krążenie, a sami nabierzemy więcej dobrej energii. Jeśli zaczniemy odczuwać nutkę rywalizacji warto kupić krokomierz lub porządniejsze gadżety, dzięki którym będziemy mogli sprawdzać ile spaliliśmy kalorii, jak długi pokonaliśmy odcinek czy ile zrobiliśmy kroków. Niezbędnym gadżetem podczas dłuższych wypadów będzie bidon lub po prostu butelka wody.

Basen dla seniorów

Jeśli jednak mamy problem ze stawami warto wybrać basen. W wodzie często nie czujemy własnej wagi, a wykonywane ćwiczenia sprawiają, że zadbamy nie tylko o swoją sylwetkę, ale również o własne zdrowie. Możemy tam wzmocnić swoje mięśnie i poprawić krążenie. Poza tym basen niezwykle rozluźnia. Możemy zatem połączyć przyjemne z pożytecznym. Chcąc udać się na pływalnie będziemy potrzebowali kostiumu kąpielowego lub kąpielówki. Poza tym wymagany będzie czepek, a niekiedy przydadzą się również okulary. Jeśli jednak nie lubimy wychodzić na miasto i wolimy ćwiczyć w domu to warto zainwestować w rower stacjonarny. Możemy równocześnie ćwiczyć i oglądać swoje ulubione programy telewizyjne. Poza tym niezależnie od pogody nie ominiemy żadnego treningu.

Tak czy inaczej nie ważne jest to co tak naprawdę wybierzesz. Ważny jest ruch i to niezależnie od wieku. Dzięki niemu możemy poprawić jakość swojego życia. Dlatego starajmy się nie pomijać aktywności fizycznej. W końcu chodzi o nasze zdrowie. Jak długo i często powinno się ćwiczyć? Osoby starsze mają sporo wolnego czasu, dlatego też poleca się codzienne treningi. Nie muszą one przekraczać 30 minut. Już taka niewielka dawka ruchu sprawi, że efekty będą odczuwalne po kilkunastu dniach. Sami będziemy mieli o wiele lepsze samopoczucie, a poziom naszego codziennego życia znacząco się polepszy.

Słuchmed opinia